TILAUS-, TOIMITUS-, MAKSU- JA PALAUTUSEHDOT, SEKÄ ERIMIELISYYDET

1. Tilaaminen

Tilaukset voit tehdä seuraavilla tavoilla. 

A: Aukioloaikoina, käymällä paikan päällä Velobiassa.
B: Aukioloaikoina soittamalla ja tilaamalla puhelimitse. 
C: 24/7 voit tilata käyttämällä verkkokauppapalveluamme.
Huomaa! Hinnat sisältävät oletuksena arvonlisäveron 24%.
Jos tilaat Euroopan Unionin ulkopuolelta tai Ahvenanmaalta, voit vähentää hinnoista alv 24%.
Huomaa! Jos toimitusosoite on Ahvenamaalla, valitse vastaanottajan maavalinnaksi Åland (Finland) saadaksesi tuotteet ilman arvonlisäveroa.
Alv vähennetään automaattisesti ostoskorissa, kun täytät tietosi. Jos luot käyttäjätilin, hinnat ovat automaattisesti oikeat.

Yhteystiedot ja aukioloajat näet yhteystietosivulta.

2. Maksaminen

1. Maksaminen paikan päällä

Myymälässä Arabiassa voit maksaa käteisellä, pankkikortilla ja yleisimmillä luottokorteilla, kuten Visa, Mastercard, Electron ja Mobile Pay sekä Apple Pay.
Voit valita maksutavaksi myös Svea Webpay laskun, jolloin saat laskun kotiisi, tai Svea Webpay osamaksun, jolloin saat laskun kotiisi ja määrittelet miten haluat sen maksaa.
Laskun ja osamaksun paikan päällä toteutamme Svea Ekonomi Ab / Svea Webpay:n kanssa. Katso ehdot alempaa kohdasta laskutus ja osamaksu.

2. Maksaminen etänä

LUOTTOKORTIT, VERKKOMAKSUT JA PAYPAL: Visa, Diner`s Club, Maestro, Mastercard, JCB, American Express, Paypal sekä Mobile Pay ja
suomalaisten ja pohjoismaisten pankkien verkkomaksut, sekä Siirto (Nordean, S-pankin ja Osuuspankin asiakkaille)
Paytrail maksulinkki: 
Halutessasi, voimme kirjata tilauksen ja lähettää maksulinkin sähköpostiisi, maksettuasi linkin kautta tilauksen, lähetämme tuotteet

----------------
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

-----------------

Maksu laskulla tai erämaksulla

SVEA Webpay lasku ja osamaksu
Laskutus ja osamaksupalvelun toteutamme Svea Ekonomi Ab:n kanssa

Toimitusehdot
 
LASKU

Svea Ekonomi tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi laskulla.

Valitessasi maksutavaksi Svea Ekonomin laskun saat aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Huomioithan myös, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet laskusi näet Omat sivut -palvelusta.

Svea Ekonomin maksutapojen käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun.

Laskun maksaminen pienemmissä erissä

Ostoluotto on kertaluottojolla voit jakaa laskusi sinulle sopiviin kuukausieriin. Mikäli haluat maksaa laskusi pienemmissä erissä, sinun tulee tutustua laskun yhteydessä saamiisi ostoluoton ehtoihin ja hyväksyä ne allekirjoituksellasi. Tämän jälkeen voit maksaa vähintään laskulla ilmoitetun minimierän. Voit maksaa ostoluoton milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Ostoluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

ERÄMAKSU

Svea Ekonomin erämaksu on kertaluotto, jolla voit valita haluamasi maksuajan kaupassa tarjotuista vaihtoehdoista. Huomioithan, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet luottosi näet Omat sivut -palvelusta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Erämaksuluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Svea Ekonomin maksutapojen käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun.

Yhteystiedot ja asiakaspalvelu

Mikäli sinulla on kysymyksiä laskutukseen liittyen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puh. 09 4242 3330 (arkisin 8-17) tai yhteydenottolomakkeen kautta.

Avoimet luottosi näet myös Omat sivut -palvelusta.

Svea Ekonomi noudattaa toiminnassaan henkilötietolakia. Lue tietosuojaselosteemme täältä. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat Svea Ekonomin sivuilta sekä Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta.

Svea Ekonomi / Maksuratkaisut
Mechelininkatu 1a
00180 Helsinki
www.svea.fi

3. Toimittaminen

A: VELOBIA  Asioi meillä Arabiassa ja nouda tuotteet meiltä, saat ne asennettuna ja näet vähemmän vaivaa.
B: POSTI Toimitamme Postin kautta Posti Green ilmastoneutraaleja paketteja tilausvaiheessa toivomallasi tavalla, kirjeenä tai pakettina haluamaasi osoitteeseen, postiin tai automaattiin, jopa Lauantaina.
C: MATKAHUOLTO Toimitamme kokonaiset pyörät ajovalmiina Matkahuollon toimipisteeseen. Jos haluat pyörän laatikossa puoliksi koottuna, ilmoita siitä erikseen Toki saat muut paketit myös Matkahuollon kautta
D: TOIMITUSAJAT vaihtelevat, saat vahvistuksen toimitusajasta tilauksen yhteydessä, pyrimme lähettämään varastossa olevat tuotteet saman päivän aikana.
E: REKLAMAATIOT Jos sinulla on lähetykseen liittyvä pakkausreklamaatio, reklamoi heti kuljettajalle. Jos sinulla on pakkauksen sisältöön liittyvä reklaamaatio, reklamoi meille tilauksen viitenumeron kera.
F: PALAUTUKSET Tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus, poislukien mahdolliset nopeasti pilaantuvat tavarat, joilla ei palautusoikeutta ole.
G: TOIMITUSEHTO on aina CPT Helsinki (rahti maksettuna perille tai carriage paid to). Mahdolliset vastaanottajan tulli-. yms. maksut ovat aina ostajan vastuulla.

4. Palauttaminen

PALAUTUKSET JA NOUTAMATTA JÄTTÄMISET / TUOTEVAIHDOT
Tuotteen vaihto: ole ensin meihin yhteydessä. Tämä tapahtuu helpoiten vastaamalla "tilauksesi on lähetetty" sähköpostiviestiin. Kun olemme sopineet asiasta, toimi neuvojen mukaan.
Tuotteen palautus: voit tehdä palautuksen käyttäjätilisi kautta - toiminnolla palauta. Tulosta ensin tilauksen kuitti ja laita palautuksen mukaan - sen jälkeen klikkaa laatikkoa palauta ja tallenna palautus. Itse palautusohje alempana. Voit lähestyä meitä myös sähköpostilla - vastaamalla "tilauksesi on lähetetty" sähköpostiin.

Pakkaa tuote: kirjoita Pakettiin "Asiakaspalautus" ja logistiikan sopimustunnuksemme 639987. Voit pudottaa kirjemuotoiset lähetykset mihin tahansa postilaatikkoon, paketit voit jättää Postiin tai asiamiespostiin. 
HUOMAA! Jos olet tilannut alunperin lähetyksen SmartPost automaattiin, voit palauttaa sen automaatin kautta seuraavasti: automaatin valikosta löytyy palautukselle oma toiminto, ja automaatti kysyy puhelimeen saamaasi lokerokoodia. Lokero avautuu, kun koodi on syötetty. Jätä paketti ja homma on valmis.
HUOMAA! 1.10.2018 jälkeen voit palauttaa myös posti.fi/palautapaketti palvelun avulla, seuraa sivun ohjeita

PALAUTUSEHDOT: ainoastaan tuotteen virheen perusteella tapahtuva palautus tapahtuu Velobian vastuulla. Jos palautat tuotteen mistä tahansa muusta syystä tai et ota tilausta vastaan ja se palautuu meille, veloitamme kohtuulliset lähetys- ja palautuskustannukset
Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisessä, virheettömässä pakkauksessa. Kaikissa muissa tapauksissa hyvityksestä vähennetään kohtuullinen arvonalenema. Jos tuotetta ei voi enää myydä lainkaan, alenema on 100%.

5. Kun ollaan eri mieltä

Pyrimme ratkaisemaan erimielisyydet keskustelemalla.
Jos asiaa koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi keskinäisillä neuvotteluilla, voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Huhhuh ja kiitos!
Hyviä kilometrejä ja jos on kysyttävää, ole yhteydessä meihin.