TILAUS-, TOIMITUS-, MAKSU- JA PALAUTUSEHDOT, SEKÄ ERIMIELISYYDET

1. Tilaaminen

Tilaukset voit tehdä seuraavilla tavoilla. 

A: Aukioloaikoina, käymällä paikan päällä Velobiassa.
B: Aukioloaikoina soittamalla ja tilaamalla puhelimitse. 
C: 24/7 voit tilata käyttämällä verkkokauppapalveluamme.
Huomaa! Hinnat sisältävät oletuksena arvonlisäveron 24%.
Jos tilaat Euroopan Unionin ulkopuolelta tai Ahvenanmaalta, voit vähentää hinnoista alv 24%.
Huomaa! Jos toimitusosoite on Ahvenamaalla, valitse vastaanottajan maavalinnaksi Åland (Finland) saadaksesi tuotteet ilman arvonlisäveroa.
Alv vähennetään automaattisesti ostoskorissa, kun täytät tietosi. Jos luot käyttäjätilin, hinnat ovat automaattisesti oikeat.

Yhteystiedot ja aukioloajat näet yhteystietosivulta.

2. Maksaminen

1. Maksaminen paikan päällä

Myymälässä Arabiassa voit maksaa käteisellä, pankkikortilla ja yleisimmillä luottokorteilla, kuten Visa, Mastercard, Electron ja Mobile Pay sekä Apple Pay.
Voit valita maksutavaksi myös Svea Webpay laskun, jolloin saat laskun kotiisi, tai Svea Webpay osamaksun, jolloin saat laskun kotiisi ja määrittelet miten haluat sen maksaa.
Laskun ja osamaksun paikan päällä toteutamme Svea Ekonomi Ab / Svea Webpay:n kanssa. Katso ehdot alempaa kohdasta laskutus ja osamaksu.

2. Maksaminen etänä

LUOTTOKORTIT, VERKKOMAKSUT JA PAYPAL: Visa, Diner`s Club, Maestro, Mastercard, JCB, American Express, Paypal sekä Mobile Pay ja
suomalaisten ja pohjoismaisten pankkien verkkomaksut, sekä Siirto (Nordean, S-pankin ja Osuuspankin asiakkaille)
Paytrail maksulinkki: 
Halutessasi, voimme kirjata tilauksen ja lähettää maksulinkin sähköpostiisi, maksettuasi linkin kautta tilauksen, lähetämme tuotteet

----------------
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

-----------------

Maksu laskulla tai osamaksulla

SVEA Webpay lasku ja osamaksu
Laskutus ja osamaksupalvelun toteutamme Svea Ekonomi Ab:n kanssa

Lasku sekä pinssit
Svea Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla. Valitessasi maksutavaksi Svea Laskun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pinssit osoitteessa www.svea.fi/pins.

 

Miten PINS toimii? Lue tästä

Huomioithan seuraavat asiat Svea PINS ostoissa:

Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan. Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytät ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Laskun muuttaminen luotoksi
Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku luotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät luoton tarkemmat luottoehdot. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi.

Tutustu etukäteen luottoehtoihin "ostoluoton yleiset ehdot" sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin "tiliehdot". Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Erämaksu sekä pinssit
Svea Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Valitessasi maksutavaksi Svea Erämaksun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pinssit osoitteessa www.svea.fi/pins.
Saat maksimissaan kolmen kuukauden erämaksun kuluitta ja korotta.

Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.

Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) (voit myös hyväksyä sopimuksen sähköisesti, jos olet antanut sähköpostiosoitteen tilauksen yhteydessä - tällöin saat Svealta kutsun lukea ja hyväksyä sopimus sähköisesti) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt.
Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä.
Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin edellä olevan linkin kautta. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät osoitteesta www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.

Yhteystiedot:
Svea WebPay/ Svea Ekonomi Ab, filial i Finland
Mechelininkatu 1A
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092
Sähköposti: webpay@svea.fi
www.sveawebpay.fi

3. Toimittaminen

A: VELOBIA  Asioi meillä Arabiassa ja nouda tuotteet meiltä, saat ne asennettuna ja näet vähemmän vaivaa.
B: POSTI Toimitamme Postin kautta Posti Green ilmastoneutraaleja paketteja tilausvaiheessa toivomallasi tavalla, kirjeenä tai pakettina haluamaasi osoitteeseen, postiin tai automaattiin, jopa Lauantaina.
C: MATKAHUOLTO Toimitamme kokonaiset pyörät ajovalmiina Matkahuollon toimipisteeseen. Jos haluat pyörän laatikossa puoliksi koottuna, ilmoita siitä erikseen Toki saat muut paketit myös Matkahuollon kautta
D: TOIMITUSAJAT vaihtelevat, saat vahvistuksen toimitusajasta tilauksen yhteydessä, pyrimme lähettämään varastossa olevat tuotteet saman päivän aikana.
E: REKLAMAATIOT Jos sinulla on lähetykseen liittyvä pakkausreklamaatio, reklamoi heti kuljettajalle. Jos sinulla on pakkauksen sisältöön liittyvä reklaamaatio, reklamoi meille tilauksen viitenumeron kera.

4. Palauttaminen

PALAUTUKSET JA NOUTAMATTA JÄTTÄMISET / TUOTEVAIHDOT
Tuotteen vaihto: ole ensin meihin yhteydessä. Tämä tapahtuu helpoiten vastaamalla "tilauksesi on lähetetty" sähköpostiviestiin. Kun olemme sopineet asiasta, toimi neuvojen mukaan.
Tuotteen palautus: voit tehdä palautuksen käyttäjätilisi kautta - toiminnolla palauta. Tulosta ensin tilauksen kuitti ja laita palautuksen mukaan - sen jälkeen klikkaa laatikkoa palauta ja tallenna palautus. Itse palautusohje alempana. Voit lähestyä meitä myös sähköpostilla - vastaamalla "tilauksesi on lähetetty" sähköpostiin.

Pakkaa tuote: kirjoita Pakettiin "Asiakaspalautus" ja logistiikan sopimustunnuksemme 639987. Voit pudottaa kirjemuotoiset lähetykset mihin tahansa postilaatikkoon, paketit voit jättää Postiin tai asiamiespostiin. 
HUOMAA! Jos olet tilannut alunperin lähetyksen SmartPost automaattiin, voit palauttaa sen automaatin kautta seuraavasti: automaatin valikosta löytyy palautukselle oma toiminto, ja automaatti kysyy puhelimeen saamaasi lokerokoodia. Lokero avautuu, kun koodi on syötetty. Jätä paketti ja homma on valmis.
HUOMAA! 1.10.2018 jälkeen voit palauttaa myös posti.fi/palautapaketti palvelun avulla, seuraa sivun ohjeita

PALAUTUSEHDOT: ainoastaan tuotteen virheen perusteella tapahtuva palautus tapahtuu Velobian vastuulla. Jos palautat tuotteen mistä tahansa muusta syystä tai et ota tilausta vastaan ja se palautuu meille, veloitamme kohtuulliset lähetys- ja palautuskustannukset
Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisessä, virheettömässä pakkauksessa. Kaikissa muissa tapauksissa hyvityksestä vähennetään kohtuullinen arvonalenema. Jos tuotetta ei voi enää myydä, alenema on 100%.

5. Kun ollaan eri mieltä

Pyrimme ratkaisemaan erimielisyydet keskustelemalla.
Jos asiaa koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi keskinäisillä neuvotteluilla, voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Huhhuh ja kiitos!
Hyviä kilometrejä ja jos on kysyttävää, ole yhteydessä meihin.